Gratis fragt ved køb over 999,-
Minimums beløb for fragt 199
2-4 dages levering
Previous slide
Next slide

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Le Niveau, Storgade 38, 4180 Sorø.

Webshoppen ejes af:

LE NIVEAU

CVR.nr.: 44003368

Storgade 38a, 4180 Sorø

Telefon: 20 66 00 84

Mail: Leniveaucontact@gmail.com

Aftaleindgåelse

Når du afgiver din ordre via hjemmesiden, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en mail fra os med yderligere oplysning om det forventede leveringstidspunkt og dato for leveringen.

Betaling

Le NIVEAU modtager følgende betalingsmidler:

  • MasterCard
  • Visa
  • Dankort
  • JCB
  • Unionpay
  • Diners
  • Discover
  • MobilePay
  • Gavekort

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.

Hvis der er tale om en vare, der skal bestilles hjem, eller som er costumized, fx en sofa, en stol eller et bord, som skal speciel-fremstilles, betales ved bestilling eller vi trækker vi beløbet, når udførelsen påbegyndes.

Levering

Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.

Vores leveringstid er 1-4 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside.

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • Levering med PostNord til privatadresse, pakkeshop eller erhverv
  • Levering med GLS til pakkeshop, privatadresse eller erhverv
  • Levering med DAO til pakkeshop, privatadresse eller erhverv
  • Afhent gratis i butikken
  • Levering inden for bygrænsen
  • Gratis levering ved køb over 999 kr.
  • Store møbler: se mere her

Du kan finde mere information om de enkelte fragtomkostninger her: [www.leniveau.dk/fragt]

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

  • Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.

Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Følgende varekategorier er ikke omfattet af fortrydelsesretten:

  • Varer, der skal specielfremstilles eller som bærer et personligt præg eller er fremstillet særligt til dig.
  • Varer, der let forringes eller forældes herunder fødevarer, slik og snacks
  • Gavekort både fysisk og digitale samt billetter til events, arrangementer og workshops – du er dog velkommen til at sælge din billet videre.

Derudover mister du din fortrydelsesret, hvis:

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis helsekostprodukter, kosmetik, skønhedsprodukter mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
  • Du bryder indpakningen på fx strømper, undertøj og lign. Accessories, smykker, og lign. beklædningsgenstande kan ikke byttes, hvis de er åbnet og eksempelvis prøvet.
  • Du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware.
  • Du tager elektroniske produkter i brug, herunder højttalere, opladere, ledninger mv.

Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til leniveaucontact@gmail.com eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular. 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.

Returnering af varen og betaling af returomkostninger

Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til:

Le NIVEAU

Storgade 38

4180 Sorø

Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.

Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering

Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse

Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
  • Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. 

Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.

Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.

Emballage og varens stand ved tilbagelevering

Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, med mindre der er tale om fx strømper, undertøj eller smykker, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.

For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.

Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

Reklamation

Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage. 

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice leniveaucontact@gmail.com. Vi anbefaler dig, at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.

Klagemuligheder

Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice leniveaucontact@gmail.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse leniveaucontact@gmail.com

Standardfortrydelsesformular (Kan med fordel ligge elektronisk på forsiden i footeren)

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

– Til Le NIVEAU

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

– Dato

(*) Det ikke relevante udstreges